måndag 13 december 2021

Fortsättning


Röt- och päronträdsskadan är timrade och syllstockarna lagade. 
Efter all rivning och rensopning har jag drevat med lindrev. Mellan stockarna har jag varit extra noggrann men även i de djupa sprickorna har jag drevat rätt mycket. 

Sedan på med vindpapp, panel i varierande bredd och fönsterfoder.

Sedan på med locklister och vattbrädor.

Uppe på gaveln satt ett litet ospröjsat fyrkantigt fönster. Hade velat byta till samma modell som tidigare men tyvärr var även de små bågarna för stora, så det fick bli detta fönster istället. Det blev mycket bra ändå.

Här försöker vi återskapa de äldre fönsterfodren. 
Jag var inte riktigt nöjd med Ottossons guldgula så jag bytte nyans till deras herrgårdsgula istället, en mer klarare gul färg.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar